Tuesday, March 19, 2013

AINA SYAFIZA

Salam semua,


Setelah sekian lama tidak berceloteh, here i come again... rasanya sudah hampir setahun setengah sejak dari last entry aku... Berbalik pada title yang sangat special ni iaitu Aina Syafiza. Sungguh special. Gamba di atas tu semasa kitorg g dating...nampak tak beg besa tu...dalam tu ada teddy bear name jiji..haha


Cita ni relate balik pada entry yang berkaitan dengan matlamat aku sebelum ni. Let me recap.. ada 3 semuanya antaranya tuka kerja ke kl and beli kereta.. so due ni tercapai dengan mudahnya..so matlamat ke tiga adalah mencari teman hidup..


cerita pasal teman hidup ni elok kite imbas balik pada last relationship aku..paling last mase tu dengan si Bella gonjeng at the year of 2010..last day mase tu tengah practical lagi dekat subang..sebab xsehaluan and salu je bertakak and die pon rmi kawan lelaki so aku angkat kaki..what to do.. sikap jeles and ego sangat tinggi..huhu..last i heard die pn da kawen..sume ex ak da kawen kot..so maksudnye kalau nak kawen cepat kapel la dengan izi halil..i will teach how to love and then u all bole practic dengan orang lain..


So lepas pade tu memang banyak kawan perempuan..bole kate xsunyi la tapi jenis yang betol-betol memikat ni susa nak dapat..nak kate demand tinggi xjugak..just ad degree engieering or doctor or accoutant pon jadi la kan..sampai satu tahap yang ni ajak kelua yang tu ajak klua..yang ajak kapel pn ad jugak tau..bukan sorg due..ak pn single dekat tahun and care ak berkawan memang rapat..i am good listener or good manipulation..girl ad masalh datang cerita kat aku..so ak tolong tenteramkan..jadi dalam pada masa layanan aku yang baik ni ad la yang tersuke kat aku..tapi xde la pulak terbuka hati..aku tolak dengan cara baik and ada yang sampi skang masih berkawan..ada yang da kawen..ada yang lost contact pon ada..tambah pulak fon hilang baru baru ni..abes sume no hilang.


Dalam pada penantian nak mencari gadis idaman ni ada la ak cube taktik yang ridikulusss ni..haaa ap die..waktu tu ak da keje ranhill da..ad la resume datang dr applicant yang nk mintak keje..aku pn tengok name Idayu so aku amek no..that time amek saje je..xtry msg pn..rase mcm kekok..i have nothing in common so xtau nak cakap ap..let go macam tu je la..xlame lepas tu Idayu ni pn masuk la keje tapi xlame pon..keje kejap then cabut pegi petronas..


So in come another resume..Tengok name AINA SYAFIZA..belaja pulak same dengan aku..tengok gamba kire ok la..tgnk CGPA..hurmmm dlam ati kate kuat bercinta ni budak ni tapi xpe amek dulu no fon..lame jugak aku keep sebab xtau nk stat ape nak cakap..aku ni bukan la gentleman sangat..hahaha..tapi xdela pemalu..


Ad la satu malam tu tetibe xde apa nak buat..aku pn mesage la si Aina ni..mula mula mesage biasa biasa je..so tengok ad reply..kire ok la..cakap pasal latar belakang macam biasa..blaja mane..kos apa..bia da tau pon and then status relationship..nak di jadikan cerita..malam tu aku terlebeh open minded sangat kot..aku pegi cakap aku ni skang tengah cari colon bini...haaaa amek kau..penah korang buat..hahaha..tp seb bek response xdela teruk sangat mase tu..untuk malam tu bagi mukadimah dulu la...lupe nak cakap..dalam salam perkenalan tu ak introduce name aku izi halil la..macam memembe bese panggil..


OK..nak dijadikan cerita..kire yang ak msg tu malam semalam and then pagi ni masuk ofis je ada admin introduce budak intern..Kenal kan ini razi katanya...ni Aina katanya..  ALAMAKKKKKKK. ..maluuuuu...mane nak letak mukaaaaaa...gelak sorang sorang aku  pagi tu..so datang la opismate aku tanye..abkpe mu suke seko ni katenye...aku pon cita la ak g mesage si budak aina ni..cite siket2 jela tapi xde la kau cite pasal aku nak cari bini tu..hahaha..menjatuhkan maruah kkkkk...2 3 hari lepas tu datang plak opismate aku kate kat aina..razi pon ump..ampeh btolll..mase tu die xcam lagi kot..Razi UMP n Izi UMP..mungkin die xterfikir lagi waktu tu..


Ingat lagi first yang die tanye aku dlu mcm mane nak buat gantt chart tu..aku pon dengan semangatnye explain padahal saje je nk tengok dari dekat macam mane si Aina ni..so bermula la..selang 2 3 hari lepas tu aku reveal la diri aku yang sebenar kat Aina ni..Xtau la reaksi die mase tu..terkejut ke tergamam ke tergelak ke..haaa tu masih gagal di ketahui la..


Agak lame gak la kitorang berbalas mesage so aku ajak la Aina ni kelua for the first time..mase tu pegi tengok wayang dekat wangsa walk..then pegi makan makan dekat situ..ingat lagi die pakai baju kotak2 xkancing dalam ada t shirt..dalam ati aku xpanas ke budak ni pakai berlapis lapis..bukan korea ni dik...


Ada la jugak kitorang main main msg dalam mate..ak duk ngintai die sokmo..hahaha..mase tu da rase macam suke kat Aina ni..menaruh perasaan la cket2..xlame lepas tu bulan puasa..adala sekali aku ajak die berbuka puasa sekali dengan family die..mase tu g berbuka dekat danau kota tu..babah and ibu die ikot sekali..die pnye parent pegi dlu aku g amek die sebab ak xkenal jalan sangat..mase tu agak neves la jugak maklumla g jmpe parent orang kan tambah pulak parent kepada gadis yang aku suke..kontrol la kan..mase tu sembang2 biasa jela..kenal2 cam tu je..nothing serius yang kene soal..


lepas tu mesage pulak..si Aina ni kate babah and ibu die da bagi green lite..then aku tnye balik da awak bile nak bgi green lite..hahaha..apabila beliau menjawab dengan malu2 so ak kire jalan la..terus g bilik sebelah..MATYIIIIIII ak da ad awek...bukan maen happy mase tu..akhirnye penantian bertahun2 berbaloi juga..aku rase dapat sorg yg aku idam2 kan..tido sengeh la malam tu..mujur x kelua air liur..


Bermula la kehidupan sebagai boyfren ni kan..rase bahagia je..g opis ngintai2 si Aina ni..maen2 mate..tapi dalam opis xtunjuk sangat la..xde sorg pn yg tau pasal ni kecuali opismate yang aku cite ak g msg aina ni..g opis nak gaye sokmo..sume pon kemas..tapi memang g keje aku salu kemas pon..engineer kan..mane bole selekeh..btol x?..


Sambil melayari bahatera kasih ni ade la jugak gado2 ni kan..tapi yang lebih penting semakin hari semakin sayang..semakin hari semakin cinta..semakin hari semakin angau pon bole kate jugak..sampai la si aina di habes intern..tersa sunyi la pulak xde aina dalam opis..xbole da nak ngintai..xbole da nak maen mate..xbole nak nyakat da..


Sejak dari die pegi UMP sambung setahu lg..banyak kali la jugak gado..punce utamanye rindu kot..aku kalau da sayang orang macam ni..im vulnereble in love..mula la perangai childish aku kelua..satu lagi tabiat dari dulu adalah mudah jeles..aiyoooo macam mane nak buang aku pon xtau la..tapi ade sesetengah gf die appreciate kalau bf die jeles..tandenye bf die syang die..


Dalam pade perhubungan aku dengan Aina ni, aku ada la pasang niat nak merperisterikan si Aina ni bile waktunya sampai..bile da pasang niat macam tu rupa maksudnya aku da xpandang orang laen da..hok sorg ni jela aku tengok..tengok hok laen xdok selera da..sume xcantik..aina aku sorg je canti..ibarat macam tu la..so makin hari makin xle hidup tanpa aina..kalau la dekat nak berkepit je..tapi disebabkan die jauh aku saba jela..


Tetapi panas tu xberpanjangan..akhirnya apa yang aku takuti selame ni terjadi jugak..mnggu lepas kitorang gado lg..pada aku punca nye die cakap ramai laki kacak and bakal engineer suke kat die..abes aku ni ap..xkacak..selame ni nak puji aku bukan maen susa ni senang cakap orang lain kacak pulak..bf mane yang xterase hati..xtau la kalau tuan2 sume gentle sgt mende cm ni xkesah je..so merajuk la si izi membawa diri..


Buat pengetahuan Aina ni ego die tngi melangit..kalau dengan aku memang xnak kalah..salu nak menang je..sa tunggu la aku sampi 2 3 hari xde berita..pale otak ni nk buat keje pon xbole duk tertunggu aina punye mesage mintak maaf..tapi xde pon..

akhirnya datang la bungkusan hadiah..HR telofon cakap ada pso laju dari aina..mula2 takot juagak nak amek..terpikir ke aina ni pulangkan teddy bear aku bagi..hurmmm..tp berani jugak la ami..tengok2 bungkusan kecik je..so bukan teddy bear..so dengan hepinye bukak..adala sepucuk surat..

Suarat tu cakap pasal besaday and mintak maaf la..lepas tu adala ayat  die tulis nanti lepas bace mesage la aina..klu xnk xpela..KLU XNAK XPELA>>kecik ati lagi...so xpe..ak msg jugak aina ni tanye die ape perasaan die skang ni mase dlam surat masih same ke x..die xjawab and tanye aku balik macam mane..macam da berubah hati sangat je..so 2 3 msg ada die msg mntak bagi die mase utk pikirkan hub ni..bole plak mcm tu..mcm xbernilai je aku ni sepanjang 7 bulan aku mencurahkan kasih sayang..menaruh harapan..bermadu kasih..sharing..itu yang die mintak pada aku..memang aku kecik ati mase tu..so ak cakap klu mcm tu baek =ak tamatkan hub ni sebab xsanggup nak tngu jaw die..klu tuan2macam mane...Die bole kate ye bole kate x..ad la ayat2 luahkan perasaan cket..die reply ckp thx sbb buat decision..xpujuk pn aku..siap tulis die bukan yang terbaik..


Anyway aku reply balik..cakap aku bukan nak terbaik..ak nk die je..so sampai skang xde reply..today is my birthday..19.03.13..genap umo 26 and adakah ini bermakna meraikan ulangtahun kelahiran sebagai sorg signle..i hope not..at least i have some hope that she will be back..but only 10% je..i know her..being e human being is normal to hope because u r just helpless creature..so maybe and maybe..


I love her somuch...










No comments:

Post a Comment