Monday, May 30, 2011

izi punye weekend..

chapter 1

tanggal 27.05.2011 make jatuhlah resignation letter ak..hahaha..abes cite..tapi kerja lagi kat situ..mengikut kire-kire ak kalau xsilap last day ak jd 8.8.2011..kire ok la tu setahun buang masa kat bukit beruntung ni..hapah pon tadak..da la kaum wanita kurang berkeliaran..hahaha..

cite pasal aku resign ni ad la kisah disebaliknya..aku sebenarnya cuak nak resign..so pada hari jumaat tu ak enkad la..aku nk bagi jugak surat tu..lps waktu keje aku stay kejap kat ofis..sambil-sambil buat kerja..plan nya ak nak naik bilik die pastu cakap ckep pasal progress audit yang kne komen ritu then submit letter..jadi aku pon naek la ofis die..aku cakap la nanti aku nak ubah ini itu..then die bagi la feedback yang ntah pape aku xpaham..letter da ade dalam kocek ni..pale otak xfokus pon dengar explainantion die..aku duk pikir cam mane ak nak cakap..

time-time genting cam tu la orang nak kol ak..tengah ak duk stanby tangan lam kocek nak amek letter ade orang kol..aku rejek..kol lagi..ak rejek lagi..bkn sekali dua..4 5 kali jugak..sume aku rejek..pastu pale otak da blurr...ak turun balik ofis lepas discuss pasal keje ngan die..aku check sape miskol...ad makcik ak nagn member aku..then aku kol la membe aku tanya kenape kol..dia nak bagitau die nak datang k.l..so ak cite la kat die aku plan nk submit letter tapi xberani..dia la duk bakar semangat ak..bagi jeeee katenye..aku pon sembang2 ngan dia sampi kedit ak pn abes..die pulak kol..sabung balik sembang..tu pon berenti sebab dia nak masuk kerja..

kali ni memang betol-betol nekad..no turning back..aku naek sekali lagi ketuk pintu die,die suh masuk..aku pon hulur la resignation letter aku kat dia..aku cakap nak resign..why?????katenya la sambil geleng kepale..are u not happy here???hurmmm dalam hati nak je kate ye..tapi aku xcakap la cam tu..aku jawab ape pn mase tu aku xingat da..dia pn soal siasat la comp mane ak nak pegi..bapa gaji bila masuk sume-sume la..aku sebenarnye segan ngan dia..bukan die penah marah aku pon selame ak keje kat situ..selalu kalau discuss senyum-senyum je..bos yang baek la..teramat baek kot..abes sume pekerja tak takot kat die..ngan aku apatah lagi..tokey kilang pon senyap xkan ak tegor dorg nak amek pusing..

tapi xpela..pengalaman..boley kenal orang..yang cam mane jenis lahanat..cam mane jenis baek..cam mane jenis cakap belakang..cam mane jenis kaki bodek..pekerja kilang kat sini sume ok bagi ak..kalau bab kawan memang ok tp kalau bab kerja bapok liatnye nak mengarah..aku buat bodo je la jawabnya..bia lantak..improvement tadak janji production jalan ikot time..tapi aku xcakap kat sape-sape pon ak submit tapi dorg sume da agak..sorg2 tanye..hari jumaat hari tu buat ap ngan bos lame-lame..resign eh???ak puas pulak mengencing..ak nak cabut bia dorang sume xtau..malas la nak kecoh-kecoh..hahaha

chapter 2

ade sesape peminat manchester united????????jika ada maka boooooooo lah untuk anda...memang aku geram betol tengok man utd maen lawan barcelona..kene ayam je barcelona buat..langsung xde fight..sakit je ati tengok..hati da berdarah-darah..ape pasal la barcelona kuat sangat..dengki btol aku..defender man utd pon bole kate taek jugak la..senang je player barcelona bole lepas dorang..mmmgggggg gerammmmmmmmmmmm...membuatkan aku xboleh tdo dengan tenang..terbayang-bayang dalam pale otak aku gol gol barcelona..kerbau laut betol...

chapter 3

ahad yakni semalam..aku pegi kenduri abang membe aku..malam sebelum tu ak da siap-siap la tdo umah bakal pengantin lelaki..senang nak bertolak pagi esoknya dari pucong ke banting..bertolak kol 8 pagi..punye awal tengok bola abes kul 5 lbh..dapat tdo kejap je..tu pon xnyenyak..kuyu je mate aku..sampai banting kol 10 pastu akad nikah..tok kadi banyak gak soal..die tanye rukun islam membe ak tersasul rukun iman..besela gemuruh bukan xtau..akad nikah pon 2 kali sebab tersalah name..apedaaa..bakal bini senyum je..hahaha..

ni kire festime la ak tengok upacara akad nikah live depan mate..sebelom ni langsong xpena..jadi apabila seorg izi tengok mende-mende camni make terdetik lah dalam hati..aku pon nak nikah jugak..huahuahua..manenya bakal bini aku menyorok xkelua-kelua sampai skang ni..kecewa betol..

katenya belah pengantin perempuan keturunan jawa..jadi masakan dia pelik-pelik la cket..tapi yang penting sedap tuuuu..masak merah ayam..rendang daging..perut goreng ngan kacang panjang..gulai nangka..apentah namenye,aku gelarkan acar je la..pastu kuah kari..yummy yummy..abes je akad nikah dalam kol 11 ak bedal terus sepinggan..pastu balik rumah tumpangan semula rehat-rehat..ak memang da ngantok..start enjin pasang aircon ak bantai tido nagn membe ak..bangun-xbangun mak membe ak gerak nak pegi berarak..rambut da kusut masai da..ejas cket2 pastu join berarak sekali..hahaha..mentennnnnn...da siap sanding tunggu membe aku pulak sampi..dorg sesat la pulak..ak langsong xtau jalan..aku men follow je..membe ak pon same xtau..pengantin je yang tau jd terpaksa la kacau dorg..sampi je dorg pastu gi makan..ak pon join sekali..bantai jugak sepinggan lagi..punye tamak..bukan ape..nak teman dorg sekali..

ok lah..tu je actvities ak weekend baru ni..weekend ni membe ak jak layan x-men pulak..layan....

No comments:

Post a Comment