Wednesday, May 25, 2011

macam tu pon boleh ke

bole ke tak boleh..cuba cakap betol2...

ok hari ni bermula macam biasa lah kan..bangun pagi pegi keje..machine pon banyak tak jalan pasal esok audit GMP..GMP stand for good manufacturing practise..ia adalah sejenis sijil yang melayakkan satu company ni memasuki bidang pemprosesan makanan..jadi lebih menitik berat kan kebersihan kilang..jadi hari ni sume org pn buat housekeeping..lap lap..mop mop..sapu sapu..dan sejenisnye lah..aku pon joinsekali lah dengan hati tak tenang..tampal2 note or notice kt tempat sepatotnye..paku dinding dan sebagainye...

ok nak tau kenape tak tenang..sebenarnye aku nak half day..aku nak pegi bank sign document loan kereta..pastu pegi ampang amek surat medical check up..jadi ak pon tunggu lah timing yang paling bagus nk mintak sign..mula kena pancing dulu buat2 rajin die..baju mesti kotor..tangan mesti itam..tu salah satu teknik aku la..hahaha..then aku pegi lah naik ofis dia dengan muka tak bersalah mintak halfday..hahaha..die pun mula la tanya progress cm mane..aku pon da prepare dah..dah agak die tanye..so aku cite la siket..bagi hati die tenang..pastu masuk lah topik putung rokok dalam toilet..

bab putung rokok memang kelakar cket..sebelom ni aku ada la meeting dengan consultant and bos ak sekali..dalam meeting tu die ada lah stress kan tentang gejala menghisap rokok di dalam tandas..hurmmm..ikot GMP mmg xle isap rokok dalam kilang katenye..aku pon da tersengeh dalam meeting tu..pikir mane nak cari pot laen..hahaha..jadi aku pon bgtahu la sume operator yang hisap rokok dalam toilet tidak dibenarkan lagi..tapi dorg sume tak layan pon..ak pon xlayan jugak..leceh je nak kne pegi rest room isap rokok..so hari sabtu aku keje..housekeeping punye pasal..bersih membersih..pastu dalam kol 4 lebih ni aku pegi la toilet ngan operator aku pegi smoking..mane lah tau bos ak pergi terjah aku dua org..rokok kat tangan..ayat dia"WHAT IS THIS???"sambil muke berkrut dia blah..ak bantai gelak dua org sebelom keluar..mesti die rasa harapkan pagar..pagar makan padi..hahaha..

jadi kita sambung balik kat bab mintak halfday..sebelom ak keluar tu dia ad mention pasal putung rokok kan..sebelom ni die cakap jangan isap rokok dalam toilet..skang da tuka..pastikan putung rokok tak di buang atats lantai..ni lepas ak kantoi merokok dalam tandas dia tuka instruction lak..hahaha..so aku angguk jela..tanda paham..lepas dia approve cuti aku,aku ada cakap kalau saya settle awal saya masuk ofis balik..hahaha...cewahh ayat nak manis..memang takde nye nak masuk balil klu da dapat cuti..hahaha..lawakkkk...

aku amek cuti sebab nak pegi bank sign document..sampai je bank bole plak org yang handle tu pegi rehat..sejam lak tu..ak sampi kul 3.15..die baru kelua rehat dlm 4.15 die msuk balik..aku memamng hangin la..penat2 aku amek cuti xpdt settle..aku cakap die ak pegi ampang dulu pastu datang balik..tp problem jugak..sebabnye bank ttp 4.30..ap kejadahnye..baek xpayah rehat..trus balik umah..masuk 4.15 balik 4.30..mmg gampang btol la..menyusahkan orang..aku da la nak kne pegi amapang lagi amek letter..terpkaselah korbakn satu..aku pegi ampang dulu..esok lucnh hour aku running jap pegi bank..tapi memang xpuas hati betol la bank tu..kalau ada borang complain ak memang da submit da..suka hati die je nak pegi rehat cam tu..ingat bapak die punye bank ke..

jadi kesimpulannya macam tu pon boleh ke..pray for me tomorrow k..ade audit..jangan kene bambu..c ya...

No comments:

Post a Comment